علی یاسینی؛ رکورددار همه رکوردها

مدیر آیریک ملودی
۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

علی یاسینی خواننده ای مهم در این روزهای موسیقی پاپ ایران است،نمونه ای ویژه و خاص که بسیاری معتقدند آینده ای سرشار از موفقیت ها و جایگاه ویژه تر در موسیقی ایران را میتوان برای او تصور کرد.
یاسینی در سال 1402 بیش از 238 سانس کنسرت در تهران و شهرستان روی صحنه برده است. تور کنسرت هایش در خارج از کشور پرمخاطب بوده و دیگر موضوعی تکراری ست که بلیت فروشی او در تمام شهرهای ایران به بیش از دو ساعت نمی انجامد و خیلی زود تمام بلیت های کنسرتش به فروش میرود. اجرای او در اصفهان یکی از عجیب ترین کِیس های امسال را به خود دید. آنجا که مجوز بلیت فروشی ساعت 12 ظهر صادر شد، سایت فروش بلیت ساعت 14 باز شد و این کنسرت در ساعت 18 با تمام صندلی های فروخته شده، روی صحنه رفت.
و در تمام حوزه های موسیقی، این روزها رکوردار است، مخاطبان زیادی دارد و نکته مهم در شخصیت کاری او، اقبال عمومی خواننده های پاپ به عملکرد و مسیر هنری اوست.
شکل خاص مراوده او و دوستدارانش، اصلی ترین دلیل برای بقای هنری یاسینی می تواند باشد. یاسینی هرگز تحت تاثیر بازار و موج و مود، آثارش را منتشر نکرد و در تلاش است در هر لحظه از فعالیت های هنری اش یک «آس» رو کند. در مقاطعی آثار او در فضای دیس لاو، تِرِند یک موسیقی ایران شد و حتی به سبکی جدید تبدیل شد که پیروان زیادی پیدا کرد و دیگر از سطح، به «سبک» رسید. استقبال اهالی رپ از او دیگر شاخصه های علی یاسینی ست. کار به جایی رسیده که مشاهیر رپ، اسم و آثار او را در متن ترانه هایشان بر زبان می آورند. رفتاری بی سابقه از گنگسترهای رپ فارسی که کمتر پیش می آید چنین اعتباری را به یک خواننده پاپ بدهند و همیشه با دیس های پرسروصدا از خجالت چهره های پاپ در آمده اند.
یاسینی اما الگویی مناسب برای عملکرد درست و ایده پردازی های هدفمند در موسیقی پاپ ایران است. حوزه ای که جریان تجاری و تاریخ مصرف دارش، خیلی زود پدیده های سطحی را در خود می بلعد و بقای هنری شان را زیر سوال می برد.
او از قضاوت در رکوردهای مختلف دیگر رها شده. «موفقیت»، فرمول شیمیایی یا فیزیک نیست که با یک کنسرت و یک آلبوم اتفاق بیفتد. قضاوت در عمر هنری و نمودار چندین ساله رخ میدهد که حالا «علی یاسینی» بر بالای این نمودار، مالک همه رکوردهای امسال موسیقی در ایران است.
حالا تو بنشین و تمام عناوین مهم در سال را کنار هم بچین و لایق ترین فرد برای این رکوردها انتخاب کن. حتما «علی یاسینی» مهم ترین گزینه برای این رکوردهای پی در پی در موسیقی ایران خواهدبود.
 
به قلم بهمن بابازاده

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.